2021. aasta suvel alustasin majutusteenuse pakkumisega Suve Villas. Esimene hooaeg Võsul oli tagasihoidlik – mul oli vaid üks klient –, aga rõõm sellest kogemusest oli suur. See eeltöö, mis tuli teha ja kõik detailid, mis läbi mõelda, oli mahukas. Kuna elasin samal ajal ise majas, pidin kõik isiklikud asjad ära panema – boonusena sain oma asjades ka inventuuri teha. Teadsin oma kogemusest Oma Põrsa aegadest, et projekti õnnestumiseks on vaja süsteeme, selget sihtrühma ja läbimõeldud kliendikogemust.
Tänaseks on Suve Villa saanud lastega perede lemmikuks, kuhu puhkajaid saabub üle terve maailma. Mul on sellest ettevõtmisest kaasa võtta väärtuslikke kogemusi, mida rakendan igapäevatöös ka ärinõustajana – näiteks mõõdikute loomine, riskide juhtimine ja süsteemide arendamine.

Suve Villa - ideaalne koht perepuhkuseks
Süsteemne ettevalmistus ja investeeringud
Hooajaks valmistumine algab juba eelmisel sügisel. Teen inventuuri, täiendan mööblit ja sisustust ning planeerin vajalikud hooldustööd. Suuremad investeeringud (näiteks terrasside uuendamine või maja värvimine) planeerin 1–2 aastat ette, kaasates selleks sertifitseeritud spetsialiste.
Remonditööd ei ole pelgalt kliendi silmailu jaoks – need on hädavajalikud, et säilitada vara väärtus ja maandada riske. Ettevõtjatele on siit tähelepanek: ära jäta suuri otsuseid viimasele minutile, vaid loo pikaajaline plaan ja süsteem, kus iga tegevus on ajastatud, eelarvestatud ning toetab strateegilist arengut.
Sama lähenemist kasutan ka ettevõtteid nõustades – investeeringud tuleb siduda pikaajalise strateegiaga.
📊 Investeeringute ülevaade
Keskmiselt panustan igal aastal 3–6 tuhat eurot maja hooldusesse ja arendamisse. Suurimad tööd viimastel aastatel on olnud korstna renoveerimine ning seinte betoneerimine, et pinnas ei vajuks teele.
Riskide juhtimine
Kuna majutus on inimeste usaldusele rajatud, siis jälgin põhimõtteid, mis aitavad mul riske maandada:
- Võtan vastu vaid profiilipildi ja eelnevate hinnangutega külastajaid
- Mul on täiendav kindlustusleping võimalike kahjude katmiseks
- Majutusperiood algab minimaalselt nädalast, et vähendada kulusid ja tagada rahulikum rütm. Kui täituvus on madal, siis lühendan majutusperioodi pikkust 3-4 päevani
Need on põhimõtted, mida saab rakendada igas äris: vali oma kliendid teadlikult, kindlusta riskid ja kohanda teenust vastavalt turu nõudlusele. Ka ettevõtluses tähendab riskide juhtimine selgeid protseduure ja ennetavaid samme, mitte ainult tulekahjude kustutamist.
Kliendikogemuse disain
Olen palju reisinud ja kogenud erinevaid majutuslahendusi. Teadsin, et suurepärane majutus peab olema põhjalikult läbimõeldud, mugavalt korraldatud ja hubane. Minu peamine sihtrühm on lastega pered. See tähendab, et kogu keskkond peab olema turvaline ja mugav:
- pistikupesad on kaetud, treppidel turvapiirded, hoov on piiratud;
- lastel on oma mängutuba, batuut ja mänguväljak;
- köögis on olemas kõik vajalik, alates pannist kuni kohviubadeni.
Lisaks on õues aiamaja, kus saab grillida ja lõket teha, rand on vaid 10 minuti jalutuskäigu kaugusel ning kuigi naabrid on olemas, on majas viibides siiski tunda privaatsust. Mõni pere on käinud siin juba mitu aastat järjest, sest majas on kõik vajalik olemas ning ka lemmikloomad on teretulnud.

Hoov ja mänguväljak - turvaline keskkond lastele
Korduvkülastajate tagasiside kinnitab, et just need detailid loovad koduse ja hubase kogemuse. Siin on tagasiside 2025. aasta kliendilt:
💬 Kliendi tagasiside
"Peatusime nädal aega Suve villas ja meil oli väga tore! Maja on armas – seal on kõik, mida vajad perepuhkuseks, piisavalt ruumi nii siseruumides kui ka väljas. Ja ainult lühikese jalutuskäigu kaugusel rannast! Samuti ei tee fotod sellele kohale õiglust – see on veelgi parem!"
Enne järgmist hooaega on vaja teha uued pildid, mis toovad esile Suve Villa tõelised võlud.
Ettevõtluses tähendab kliendikogemuse disain sama – mõista sihtrühma vajadusi ning luua lahendusi, mis neid ületavad. Just nagu Suve Villa puhul loon lisaväärtusi peredele, tuleb ka äri juhtimisel küsida: millist lisakogemust saame oma kliendile pakkuda?
Suhtlus ja personaalne lähenemine
Broneeringud võtan vastu Airbnb kaudu või otse. Suhtluspõhjaid ma ei kasuta – kogu suhtlus on personaalselt üles ehitatud. Juba enne saabumist küsin perede vajadusi, näiteks kas imikule on vaja lisavoodit või kas perel on kaasas lemmikloom.
Kui tekib probleem, siis lahendan selle kiiresti. Näiteks eelmisel hooajal tegid herilased pesa ukse kohale räästasse – likvideerisin ohu 2 tunniga.
Mõõdikud ja tulemused
Edu hindan kolme põhinäitaja järgi:
- täituvus;
- teenitud tulu;
- külaliste tagasiside.
Kui täituvus ei ole oodatud tasemel, siis ei pea ma seda läbikukkumiseks – naudin ise Suve Villat ja võtan seda kui aega oma akude laadimiseks või mõne parendustöö tegemiseks. Kõige suurem täituvus on juulikuus ja augusti esimeses pooles.
Oluline mõõdik on ka see, et perioodil september–mai on Suve Villa välja üüritud pikaajaliselt ühele üürnikule. See tagab stabiilse rahavoo väljaspool suvehooaega.
📈 Mõõdikute tähtsus
Just nagu ettevõtteid nõustades, jälgin siin olulisi näitajaid, mis annavad selge ülevaate protsessidest ja aitavad teha otsuseid.

Võsu rand
Keskkonnahoid ja vastutus
Üks suurimaid väljakutseid on olnud prügi sorteerimine. Pean inimestele selgitama, kuidas prügi sorteerida. Kuid aasta-aastalt läheb see paremaks ja inimeste teadlikkus tõuseb. Mul on hea meel näha, et algselt keeruline teema on nüüd juba loomulikum osa külastajate käitumisest.
Kõik puhastus- ja pesuvahendid on ecolabel märgisega – see on minu jaoks oluline, et tagada keskkonnahoid ja perede turvalisus. Nii saan südamerahuga magada, teades, et kui mõni külaline peseb oma beebi särki, ei teki allergilist reaktsiooni.
Tulevik ja visioon
Plaan on jätkata peresõbraliku majutusteenuse pakkumist. Soovin luua juurde võimalusi, mis annavad peredele ühiseks ajaveetmiseks uusi kogemusi – näiteks õuemängud, mis soodustavad koosveedetud aega. Jalgrattarenti pakub juba teine ettevõte, seega keskendun oma tugevustele ja lisaväärtuse loomisele just perede vajadustest lähtuvalt.
See näitab ka minu lähenemist nõustajana – ettevõttele ei ole vaja teha kõike ise, vaid keskenduda oma tugevustele ja luua väärtust seal, kus ollakse parim.
Mida teised ettevõtjad saavad siit õppida?
- Planeeri ette: hooajatöö või suur investeering ei saa sündida viimasel minutil. Läbimõeldud tegevus tagab projekti tulemuslikkuse.
- Tunne oma sihtrühma ja loo talle väärtust.
- Juhi riske: kliendivalik, kindlustus, turvalisus.
- Mõõda tulemusi ja loo mõõdikud, mis annavad selge ülevaate protsessidest.
- Arvesta keskkonnamõjuga, sest kliendid hindavad järjest enam vastutustundlikke valikuid.
- Keskendu tugevustele: kõike ei pea tegema ise – loo koostöövõrgustik ja panusta sinna, kus oled parim.
Kokkuvõte
Suvi Villa on minu südameprojekt, mis on kinnitanud mulle veelkord, et süsteemne juhtimine, kliendikeskne mõtteviis ja riskide ennetamine on edu võti igas ettevõttes. Olgu tegemist väikese majutusäri või mitmekümne töötajaga ettevõttega – edu peitub süsteemides, mõõdikutes ja teadlikus juhtimises.
Kas sul on kogemusi perega Airbnb kaudu reisimisel?
Mida sina kõige enam hindad? Ja kui sul on kogemusi või soovid oma lugu jagada – olen väga huvitatud kuulama!
Kirjuta mulle